torsdag 27. januar 2022

Mulig å spare penger med et kredittkort?

 Hei:) 

Har debattert litt med meg selv om jeg skal skrive dette innlegget, for det høres så dumt ut å skaffe seg kredittkort når man nettopp har refinansiert og gjort masse fornuftige valg. Skal jeg da begynne å sause meg inn igjen i økonomiske problemer med en gang? Antageligvis ikke! 



Vi begynte å ukeshandle i begynnelsen av tjah…kan det ha vært November tro? Vi la først ukeshandlingen til mandag, men i midten av desember flyttet vi den til Torsdag pga trippeltrumf. På googlerunden som minnet meg på trippeltrumf fikk jeg øye på kredittkortet Trumf Visa. 2% Trumfbonus på alle kjøp og 4% på Trippeltrumftorsdag. Tror det var 45 dagers rentefri handel om jeg ikke husker helt feil. Jeg bestilte ikke kortet med en gang fordi historisk sett i vår familie kan vi ikke ha kredittkort. Jeg klarer fint å ha et ubrukt kort, men mannen min klarer ikke det og derfor har jeg følt at det var best å la være. 

Tilbake til Trumf Visa. Jeg leste masse om dette kortet. Var innom alt med liten skrift og funderte mye frem og tilbake. Etter to uker satt jeg og regnet på hvor mye vi kunne spare pr. handletur med dette kortet og da ble det veldig fristende. Jeg la en plan for hvordan kortet skulle brukes og bestilte det litt sånn i smug med en kredittgrense på 5000.-.

Måten jeg bruker kortet på er som følger: Kun ukeshandlingen betales med dette kortet. Jeg får mer trumfbonus av å fylle diesel med det vanlige bankkortet, så når jeg må ha drivstoff bruker jeg alltid hovedkortet mitt. Så fort jeg kommer i bilen etter ukeshandlingen (Jepp! På parkeringsplassen utenfor butikken!!), går jeg inn i nettbanken og fører over handlebeløpet til Trumf Visaen min. Hver gang! Null unnskyldninger og null unnasluntring! På den måten er kortet aldri i nærheten av tomt, og vår familie sparer masse ekstra på matinnkjøpene. Trumfpoengene kjøper jeg fond for. Kun 1 gang så langt, men tanken er at det skal skje hver eneste mnd:) Det finnes sikkert andre kort med tilsvarende bonuser for diverse greier, men foreløpig holder vi oss til dette ene så det ikke blir for mye å sjonglere på en gang. 

Nå har jeg hatt kortet i 1.5 mnd og begynner jo da å få en viss følelse av svaret på mitt eget spørsmål. Kan man spare penger med et kredittkort? Ja! Det kan man. Er det riktig for alle? Kanskje ikke. Jeg ville aldri tatt dette valget om vi hadde utestående kreditt andre steder f.eks, men det funker fjell for oss foreløpig. Har vært oppe i 140.- trumfbonus på 1 handletur hvor vi manglet fryktelig mye basisvarer og den billigste ukeshandlingen vår dro alikevel inn 60.- på Trumfbonusen. For oss er det foreløpig veldig bra. Ser jeg det glippe, ja, da har jeg faktisk ei saks tilgjengelig for å klippe kortet i to. 

Jeg bobler litt innvendig av tro på fremtiden akkurat nå og det er så deilig! Heia oss alle sammen 🥳

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :)  Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men...