onsdag 3. august 2022

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :) 


Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men nå gikk jeg inn for å lete etter noen gamle tall og da fikk jeg se innlegget mitt om Trumf Visakortet vi skaffet oss i januar i år. Tradisjonelt sett så har et kredittkort ikke vært noen god ting i vår familie, så det var jo litt spennende. Vi ble raskt enige om at det er kun jeg som skal disponere det kortet. Som dere ser av bildet jeg har sakset fra Trumf Visa sin hjemmeside kan man få familiekort til kreditten sin. Dvs at man har et ekstra kort som har tilgang til den samme kreditten. Vi har valgt å droppe det for øyeblikket. 

 


Mannen min er oppdratt i en veldig pengesterk familie og har dermed ikke sånn superkontroll på penger generelt sett. Det er derfor noe jeg styrer i vår familie. Han har blitt mye MYE flinkere på de årene vi har vært sammen, men det faller naturlig for meg å styre og stelle med tall og siden jeg liker det så får jeg lov å holde på da. Nå suldrer jeg meg helt vekk her. Innlegget skulle handle om Trumf Visa. Sånn! Nå er jeg på rett spor igjen!

Altså; til å begynne med når jeg handlet med kortet så satte jeg inn pengene igjen med det samme. Jeg fikk varene ut i bilen, satte meg inn, fant frem mobilen og overførte med det samme. Det har jeg sluttet med. Isteden overfører jeg nå mer enn det vi har i kredittgrense på kortet slik at det stort sett alltid er et pluss på kortet. Trumfpoengene får vi jo allikevel og jeg overfører aldri mer enn at det er brukt opp ila mnd (for da går jeg jo glipp av sparerenter og det vil jeg jo ikke). Trumfpoengene overfører jeg direkte til fondsparingen vår. Opprinnelig skulle jeg gjøre det hver mnd, men det har jeg ikke helt fått til så der må jeg stramme meg opp litt. Pengene jobber jo best for oss om de står på vår spareløsning, ikke når de står på kontoen til Trumf, så jeg må prøve å få overført hver mnd. Gjorde det siste dagen i Juli, så da må jeg bare følge opp i slutten av Februar. 

Alt i alt er jeg veldig glad vi skaffet oss Trumf Visa. Vi holder godt kontroll på det og det går fint. Neste kort jeg vurderer å skaffe er et kort med drivstoffbonus. Om jeg holder like god kontroll på det så går det jo fint :) 


Håper dere har en god August <3  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :)  Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men...