mandag 17. januar 2022

Fryseruka er i gang!

Vi har meldt oss på et kurs i regi av Mari Krogshus. Kurset startet 3. januar og vi meldte oss mest på fordi vi ønsket oss en matplan med oppskrifter. Jeg føler det blir samme maten opp igjen og opp igjen, så da er det digg å få planer for helt andre retter som vi ikke visste fantes engang. SÅ MYE GOD MAT PÅ DET KURSET! Om du ikke er kjent med Mari Krogshus vil jeg anbefale deg å sjekke ut siden hennes. Det er vektlegging på bedre helse og et godt opplegg for de som kanskje vil litt ned i vekt o.l, men vi kjøpe altså kurset primært for oppskriftene sin del og så over til å koble dette jabbelet sammen med overskriften. 



Det er middagsoppskrifter for 4 personer, og vi tror nå etterhvert at det er 4 voksne det er tenkt ut til, for det er så mye mat. Det er ofte nok til 2 middager for vår familie på 4 istedenfor bare 1, og dermed blir det mye restemat. Vi liker ikke å kaste mat, men er heller ikke kjempeglade i å spise det samme to dager på rad. Løsningen er enkelt og greit å fryse ned restene. Nå har vi vært på kursopplegget i 2 uker og det betyr at vi har MYE mat i fryseren. Mange ferdige middager som bare venter på at vi skal spise dem. Denne uken her har vi valgt å kalle fryseruka, og målet er at vi ikke skal handle mat denne uken, men bare leve av det vi allerede har i hus. Det kan kanskje høres krevende ut, men vi planla det i god tid ettersom vi ukeshandler hver Torsdag (hørte jeg noen si trippeltrumf?!). Forrige Torsdag handlet jeg inn melk og salat til hele denne uken ettersom det var det eneste vi manglet, og dermed er vi klare til å gyve på denne uken!

 

Første rett ut av fryseren ble fiskesuppe som jeg serverte med hjemmebakte pitabrød til. Har jeg forresten husket å nevne her inne hvor mye man sparer på å bake sine egne pitabrød? Det er mye penger å spare om man gidder å bruke tiden sin på baking! Det får bli et eget innlegg en annen gang, men uansett. Dagens middag var rester, og 1 pitabrød hver til alle. Aner ikke prisen på suppa siden jeg har litt teflonhjerne og ikke går og husker priser i ukesvis, men kanskje 40-50 kroner? Det er fiskesuppe laget fra bunnen av ihvertfall, så spesielt dyr var den ikke. 62 øre stykket for pitabrødene. Middag til alle for ca 50.- 

Det er en grei pris syns jeg :) 

Vil du bli med? Om du legger ut bilder på Instagran så bruk gjerne hashtaggen #fryseruka :) Gøy å se om flere blir med! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :)  Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men...