mandag 13. desember 2021

Hjemmelaget barselgave

 Det er jo en ting med enkelte av livets begivenheter som er veldig koselig, men som svir ekstra for oss med lav inntekt. Gaver! Jeg er veldig glad i å gi gaver og vil gjerne gi noe som er skikkelig flott og som passer godt til den som skal motta, men så var det de pengene da… Alltid penger, eller hva? Nei! Ikke alltid penger. Man kan lage gaver veldig billig om legger inn litt egeninnsats. Jeg kan ikke egentlig å hekle, men jeg driver nå og lager en barselpresang til en liten venn som ble født for litt siden. Jeg lager en elefant av restegarn. Det er ihvertfall begynnelsen på gaven.

 
 Jeg har hverken mønster eller forkunnskaper, men med de to masketypene jeg har lært meg for anledningen har jeg heklet denne elefanten. I fjor klippet jeg sauene til naboen med gammeldags sauesaks og som lønn for innsatsen fikk jeg ulla. Den har jeg vasket og kardet og bruker nå litt av den som fyll i elefanten.

 

Nå kan det jo alltids hende at dette er litt ekstremutgaven av hjemmelaget gave. Kanskje du ikke har klippet sauer eller eier ei heklenål for den saks skyld. Poenget er at med litt innsats og kreativitet kan du få til fine gaver som kanskje til og med betyr mer for mottager enn noe du har kjøpt i butikk. Kanskje du kan bake noe eller tegne noe? Hva med å lage en fin samling av origamifigurer? Det er mange mange ting man kan gjøre som ikke koster all verden. Kun fantasien og energinivået ditt avgjør hva du kan få til. Og tiden det tar da selvsagt. Har man veldig lite tid til overs må man begynne i riktig god tid, men det lar seg gjøre det og :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :)  Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men...