onsdag 15. desember 2021

Selg 100 ting du ikke har bruk for!

 Jeg maser stadig om podcasten “Pengesnakk” av Lise Vermelid Kristoffersen, men grunnen til at jeg gjør det er jo fordi den er så sinnsykt bra! I tidligere innlegg kan du lese om tips vi har fulgt som har senket våre faste utgifter hver måned med flere tusen. 

I dag vil jeg heller skrive om et tips hun ga som nå gir oss litt ekstra inntekt. Hun har en greie som hun kaller #selge100. Det hun mener er at i løpet av 1 år skal man ha som helt konkret mål å selge 100 ting. Noen ting kan du kanskje ikke få all verden for, og noen ting lar seg ikke selge, men 30 kroner her og 70 kroner der blir penger til slutt når det er snakk om 100 ting. Vi startet ganske friskt og la ut en hel haug med ting. Vi har fått solgt en hel del allerede. 

Våre salg så langt

Salg 1:

Skøyter: 100.- 

 

Salg 2- 14. 

Legoposer med 1 kg lego i for 100.- stk. Vi hadde 13 poser for salg og det endte med at en kunde kjøpte alle posene for 1000.-. Vi kunne altså ha tjent mer på å selge dem separat, men det er noe ganske deilig med å få ting ut av huset også, så vi valgte å gå for samlet salg for å bli kvitt alle posene i en smell. Jeg velger å telle dette som 13 salg totalt ettersom det er 13 enheter som forlater huset. Wohoooo!

 

Salg 15-17: Nerf pistoler til 250.- Velger å ikke telle de 10 skumgummipatronene som enkeltstående da de tar så lite plass og hele huset uansett flyter over av dem. 

 

Vi startet vår #selge100 for under 1 mnd siden. Rundt 20. november startet jeg tror jeg. 17 ting så langt. Om jeg ikke får solgt noe mer i Desember er det da 8 ting pr mnd jeg må få solgt i 2022. Da har jeg god tid til å treffe 100 forsåvidt, men har ikke tenkt å hvile på mine laurbær, for setter jeg meg mentalt nedpå så går mnd i en fei. Det er gøy å ha mål :) Det blir mindre stæsj her og lettere og rydde. Så langt har vi dessuten dratt inn 1350.- på #selge100

Ganske kult faktisk! Bli med da vel? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :)  Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men...