onsdag 5. januar 2022

Nyttårsforsetter eller ikke?

Både julen og nyttårsaften er nå bak oss. Vi skriver nå plutselig 2022 istedenfor 2021, men året er bare såvidt startet. Mange har allerede sparket igang store endringer i livet sitt, for med nyttårsaften kommer gjerne store og små nyttårsforsetter. 

Et nyttårsforsett er et mål vi setter oss om noe vi ønsker å endre i livene våre når et nytt år starter, og det er jo greit nok. Noen trenger slike definitive øyeblikk hvor de gjør en endring. Personlig har jeg stort sett implementert mine endringer litt gradvis uten noen bestemt startdato og uten å utbasunere det i nevneverdig grad. Nyttårsforsetter har det derfor vært heller skralt med i livet mitt. 

Plutselig i år er det kommet snikende en idé om noe jeg ønsker å endre, og tilfeldigvis var det på nyttårsaften jeg kom på det og derfor kaller jeg det nå et nyttårsforsett. Jeg er en kløpper til å starte på nye prosjekter! Det være seg et strikkeprosjekt, et nytt gjerde, macramé, klær jeg tenker å reparere på kunstferdige måter osv... Felles for de fleste prosjektene er at jeg ikke fullfører. Det er det jeg vil endre på! Jeg vil fullføre ting! Jeg har evner for en masse greier, men hva hjelper det når jeg ikke har evnen til å fullføre?! 

Jeg startet allerede på nyttårsaften med å strikke ferdig ei bukse jeg har drevet med i flere år litt av og på. 



Etter det startet jeg på en strikkegenser til ene barnet mitt som jeg har hatt garn liggende til i flere år. Garnet skal brukes opp! 





Etter det skal jeg sy ferdig kåpen min, og til våren skal jeg enten bygge ferdig stampen eller kappe materialene til opptenningsved. Jeg må slutte å ha halvferdige prosjekter over alt! Mitt oppgjør med det jeg anser som en veldig irriterende uvane har startet! 

 

Har du noen nyttårsforsetter i år? 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvordan går det med Trumf Visa 6 mnd senere?

 Heia :)  Det gikk plutselig et lite øyeblikk! 6 mnd til og med, hehe! Andre ting å fare med enn å sitte her inne på bloggen tydeligvis, men...